от
PixelGoose
» Sun Sep 19, 2010 19:23
[color=#AF0000:2pj9c1tl][b:2pj9c1tl]1. Има ли някакви правила, които трябва да спазвам?[/b:2pj9c1tl][/color:2pj9c1tl]
Да разбира се.
Нашата цел е да създадем една свободна гълъбарска енциклопедия - възможно най-богатата енциклопедия, както като размер, така и като качество. Всички желаем pigeons.bg да стане надежден и полезен източник на информация.
За да постигнем тази цел, необходимо е приемането на Общи правила, за да работим заедно, в правилната посока, с възможно по-малко несъгласия.
Като главно правило е всеки регистриран гълъбар да пише на [color=#AF0000:2pj9c1tl][b:2pj9c1tl]КИРИЛИЦА[/b:2pj9c1tl][/color:2pj9c1tl], спазва езиковото ограничение и да не използва думи и изрази със който може да накърни отсрещтната страна.
Ограничението на текст-базираното общуване не позволява да се предадат нюансите на устния разговор, което води до това малки, закачливи коментари да бъдат интерпретирани погрешно. Една неучтива забележка може лесно да прерасне в разгорещена дискусия, при която действителният въпрос за обсъждане в статията да остане извън фокус. Точно при такива „престрелки“ членове на сайта могат да загубят интерес да подобряват енциклопедичното съдържание на pigeons.bg, а вместо това да „триумфират“ над „врага“.
След това изискваме една разумна степен на цивилизовано отношение към другите. „Цивилизованост“ е единственият принцип, който можем да прилагаме при поведението онлайн, и единственият разумен начин за разграничаване на приемливото поведение от неприемливото.
Ние не можем винаги да очакваме хората взаимно да се обичат и почитат, да се подчиняват на останалите или дори да ги уважават. Но ние имаме всички права да изискваме цивилизованост.
Незначителни случаи, които допринасят за създаване на нецивилизована среда:
* употреба на груби думи;
* омаловажаване на сътрудниците заради езиковите им умения или избор на думи;
* необмислени обвинения за неточности от един или друг вид;
* започване на коментар с: „Не го приемай лично, но...“;
* да бъде наричан някого лъжец или да бъде обвиняван в злословия и клевети. Дори и това да е точно така, забележки като тези по-скоро задълбочават, отколкото да разрешават спора;
Към по-сериозните случаи спадат:
* неприличните предложения;
* личните нападки (обиди на расова, етническа, сексуална и религиозна основа, ругатни, отправени към друг потребител на сайта);
* лъжите;
[color=#AF0000:2pj9c1tl][b:2pj9c1tl]2. Има ли правила за поведение при конфликт?[/b:2pj9c1tl][/color:2pj9c1tl]
Да разбира се че има.
Изключително лесно е да завържете спор онлайн. Онлайн споровете могат да бъдат още по-остри, защото е лесно да забравите, че зад този гол текст седи и пише друг човек, който най-вероятно е тук по същите причини, по които и вие.
Списък от съвети как да работим за постигане на споразумение:
- Винаги обяснявайте на другите за какво точно говорите, особено при отговор;
- Цитиране на нечие изказване е добре, но по-добре е да посочите как го тълкувате. Преди да кажете, че някой не е прав, допуснете, че може да сте го разтълкували неправилно;
- Ако друг не е съгласен с вас, подкрепете с убедителни аргументи това, защо смятате, че мнението ви е правилно;
- Приемете дадена гледна точка, когато не можете да предложите аргументи срещу нея. Когато вашето несъгласие се основава на интуиция или вкус, посочете това;
- Работете за намиране на решение;
- Ако кажете нещо и по-късно ви се иска да не сте го казвали, споделете това с другия;
- Изказвайте похвали, когато са заслужени. Всеки обича да се чувства оценен, особено в среда, където често се налага да се правят компромиси;
- Не забравяйте възможността за извинение, в случай че дразните или разстройвате някого;
- Почти никога не е късно да смекчите напрежението в отношенията;
Some signature text