Родината на нашите гълъби е сухото Средиземноморие. Там са живели и живеят още скалните гълъби. Затова никак да не е чудно, че гълъбите обичат най-много температури между 18°С и 25°С. В този температурен интервал влагата е много ниска и ако това се създаде в един гълъбарник, по-добри условия за развъждането на гълъби няма.
Гълъбите понасят също така добре и студа, но предпоставка за това пък е да няма влага. С дишането си гълъбите отделят С02, с изпражненията амоняк, сероводород и вода, които замърсяват перата, а оттам държат влага и студ. Но това още не е най-лошото. Влажните гълъбарници са източници на причинители на кокцидии и трихомонади. Същите не виреят в сухи гълъбарници. Затова през зимата гълъбарниците трябва да се държат по възможност сухи. Има редица възможности подът на гълъбарника, ако е от дърво или шперплат всекидневно с шпакла и четка да се чистят изпражненията или да се покрива с подходящ материал, ако нямаме време за чистене.
Покриването с материал на пода е винаги проблематично. От една страна той трябва да отнема влагата, а от друга да не образува прах. Торфът силно поема влагата, но е и силно разпрашаем.
Някои слагат варовик и отгоре 10 см дебел слой слама. Сламата всеки ден се обработва с гребло, а на всеки 4 седмици всичко се сменява (варовик и слама). Някои използват и ситно нарязани слама и сено. Но с крилата си гълъбите отвяват това към стените на гълъбарника и всеки ден трябва да подновяваме сеното и сламата.
За препоръчване е подът на гълъбарника от декември най-късно до началото на март да покриваме със слама. Да не забравяме, че в праха са разпространителите на зарази като ASPERGILLOSE, SCHIMMEIPILZSPOREN (плесен), които атакуват дихателните пътища.
1. Гълъбарника по възможност трябва да е обърнат към изток-юг. 2. Трябва да има добра вентил ...
Влиянието на околната среда и отражението и върху генотипа са пряко свързани с напредъка в с ...
Фактори които не се унаследяват свързано с пола и влияещи върху цветовете на гълъбите ...
Потвърдена от ЕSКТ заседание на секция Гълъби ЕЕ Европейска оценителна система на ЕЕ с ...
Коментари (0)